NPC speeldag 11 – zaterdag 21 februari

Team 1 thuis tegen De Meteoor 1 – verslag Rick
Vandaag stond er een zware wedstrijd op het programma tegen de koploper, De Meteor 1.
Gelukkig was het derde team super meewerkend om zonder gemor ons uit de brand te helpen door Joke een keer met ons mee te laten spelen. Zelf had ze er in ieder geval wel veel zin in.
Na een minuut stilte voor Frank en ook oud trainer Rajen kon de wedstrijd beginnen.
De bezoekers uit Amsterdam waren flink op schot en we wisten al snel dat het een zware middag ging worden.
2 van de 3 wedstrijden stribbelde flink tegen, maar helaas werd er maar 1 partij gewonnen.
Bij de triplettes was er 1 pot vrij snel klaar, maar de andere partij liet zich minder makkelijk verslaan. Helaas ging deze partij toch met 12-13 verloren.
En ook de derde ronde werd er goed tegenstand geboden, maar met 11-13, 5-13 en 10-13 gingen ook deze 3 partijen verloren. Dus ook tegen de koploper werden wij niet weggespeeld, maar stonden we weer met lege handen.
De komende weken worden echt belangrijk en dan komen de wedstrijden die we echt moeten winnen om te stijgen op de ranglijst. En uiteraard gaan we daar voor!
Joke heel erg bedankt voor het invallen, je hebt super gespeeld!

Team 2 uit tegen De Meteoor 2 – verslag Don
Vandaag gingen we met 7 spelers naar Amsterdam, waar ook het 3e team van Celeritas tegen De Meteoor moest spelen. Op verzoek van Celeritas werd voorafgaand aan de wedstrijd, gezamenlijk, een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan Frank Sander. Een waardevol moment.
Over de wedstrijd zelf kunnen we kort zijn, we verloren met 1 tegen 7, slechts één doublet werd gewonnen, de andere partijen werden met meestal duidelijke cijfers verloren van een betere tegenstander. Toch wel teleurgesteld gingen we terug naar Alkmaar waar we nog mooi op tijd waren om de gouden races van de massastart te kunnen zien, het enige voordeel van de snelle nederlaag.
Hopelijk de volgende keer beter, weer een uitwedstrijd helemaal in Lisse.

Team 3 uit tegen De Meteoor 3 verslag Antoine
Vandaag samen met team 2 in Amsterdam bij De Meteoor. Wij op de achterste banen. De voorzitter van De Meteoor was bereid even stil te staan bij het overlijden van Frank en Rayen met een minuut stilte. Na dit moment van bezinning kon de eerste ronde van start gaan. Doordat we Joke hadden afgestaan aan team 1 en Marianne ziek was waren we maar met z’n zessen en ik als reserve. Ronde 1 konden we afsluiten met 2 overwinningen en de tripletten werden met 1 winst en 1 verlies afgesloten zodat we met een 3-2 voorsprong de laatste ronde ingingen. Hierin werden nog 2 partijen winnend afgesloten waardoor we de 5-3 overwinning mee naar huis namen. Een prima resultaat waardoor we weer op de vijfde plaats staan.

Team 4 thuis tegen PUK  verslag Dick
Zaterdag kregen wij PUK5 op bezoek (de koplopers). Na een minuut stilte voor Frank en oud-trainer Ryan Koebeer was het tijd om te gaan spelen. De eerste ronde (3 doubletten) leverde 2 overwinningen en een verliespartij op (13-5, 13-10 en 9-13. 2-1 voor ons dus. De volgende ronde gingen de 2 tripletten verloren (9-13 en 6-13). Dat was niet best en een achterstand van 2-3 en dan zijn er 3 mogelijkheden. Wij winnen, spelen gelijk of verliezen. Verliezen waren wij niet van plan. Sterkste teams opgesteld (wij waren met 6 spelers en geen wissels) en wij gingen ervoor. We flikten het en wonnen de 3 laatste doubletten : 13-5, 13-9 en 13-7.
Eindstand 5-3, eindsaldo 89-75
Het was weer gezellig !

Deze dag 2 overwinningen voor de Celeritas teams.

Volgende wedstrijddag 7 maart 2026
Celeritas 1 thuis tegen Jeu de Boules Hillegom 1
Celeritas 2 uit tegen Sporting Badhoevedorp 1
Celeritas 3 thuis tegen Les Mille Illes 3
Celeritas 4 uit tegen De Stetters 2

Paastoernooi

De grote schoonmaakdag

Met 18 enthousiaste vrijwilligers hebben wij op 12 februari een grote schoonmaakdag gehouden.
Kanjers bedankt voor jullie inzet op deze dag!

Jolanda Tossijn



NPC speeldag 9 – zaterdag 24 januari

Team1 uit tegen De Boel de Boule1 – verslag Rick
Vandaag een ‘fijne’ opwarmer tegen de nummer 2, voordat we volgende keer tegen de koploper mogen spelen.
Zware wedstrijden voor de boeg…
De eerste ronde gingen alle 3 de wedstrijden verloren en ook tijdens de triplettenronde gingen beide partijen verloren. Wederom niet kansloos, maar wel weer met lege handen. Laatste ronde gingen 2 van de 3 partijen sterk van start.
Helaas ging er 1 vrij snel met 13-0 verloren, maar de andere 2 stonden er goed voor. 1 zelfs met 0-11! Na een wissel bij de tegenstander werd het zelfs 012, maar daarna was het opeens helemaal weg en werd er 13-12 verloren. De eer werd gelukkig nog een beetje gered door Martine en Rick die er 7-1 van maakten door een 8-13 overwinning.
Zoals gezegd, de volgende keer de koploper, waar een puntje lekker zou zijn, maar daarna echt de wedstrijden die gewonnen moeten worden.

Team 2 thuis tegen Bulderbaan 1 – verslag Don
Vandaag voor de 2e keer tegen Bulderbaan, ditmaal in onze eigen thuishal. Bulderbaan staat in de rangschikking onder ons en onze enige overwinning uit de 1e helft was dan ook tegen hen. Een must-win wedstrijd dus. Na de eerste ronde 3-0 voor ons!: 13-12 (na 7-12 achter), 13-6, 13-5. Met zelfvertrouwen begonnen we aan de triplettenronde, dat viel niet mee: één partij dik verloren (3-13), maar gelukkig één partij net gewonnen 13-12 (na 11-12 achterstand) Dit betekende dat een gelijkspel al binnen was maar wij wilden meer! Eerste partij ging verloren met 8-13 maar de tweede werd gewonnen met 13-8 en ook de laatste partij wisten we binnen te halen met 13-11. 6-2 voor Celeritas en wie weet wat we nog uit de komende wedstrijden kunnen halen?

Team 3 thuis tegen De Bouledozers 2 – verslag Antoine
Weer een thuiswedstrijd tegen de Bouledozers vandaag, nu tegen de koploper team 2 uit Hoorn. Uit verloren met 5-3 dus we dachten niet kansloos te zijn. Eerste ronde 3 nederlagen. Triplettenronde 2 nederlagen. Ronde 3 wilden we toch een tegenpuntje pakken. Leopold ingebracht met Henk. Rob nu met Marianne. Philip met Arno en later Marion. Het mocht niet vandaag 9-13, 10-13, 9-13. Eindstand 0-8. Zij waren echt een maatje te sterk maar het team heeft zich goed geweerd. Nu komen de wedstrijden tegen de teams waar we de eerste helft onze punten hebben gepakt. We gaan er voor.

Team 4 uit tegen De Bouledozers 4 – verslag Dick Icke
Zaterdag 7 februari had het team van Celeritas 4 weer een familieuitje. Deze keer was Bouledozers 4 de tegenstander. Op naar Hoorn/Zwaag. Ronde 1 (3 doublettes) kwamen we niet helemaal ongeschonden door. Eenmaal winst en 2 verliespartijen (2-1 voor de Bouledozers). De tripletten ronde leverde een winstpartij op en een verliespartij. Om met de winst huiswaarts te keren hadden we nog 3 winstpartijen nodig in de laatste ronde. Wij bleven op 2 gewonnen doubletten hangen. De jarige in ons team werd voor aanvang van de wedstrijden nog verrast met een cadeau dat hij kan gebruiken als zijn nieuwe koperen ballen hun kleur beginnen te verliezen. Het zijn trouwens prima ballen die een wedstrijd samen met meer dan uitstekend plaatsen veel glans geven. Eindstand 4-4.

Deze dag 1 overwinning en een gelijkspel voor de Celeritas teams.

Volgende wedstrijddag 21 februari 2026
Celeritas 1 thuis tegen koploper De Meteoor 1
Celeritas 2 uit tegen De Meteoor 2
Celeritas 3 uit tegen De Meteoor 3
Celeritas 4 thuis tegen koploper PUK 5

OPA OMA KLEINKIND TOERNOOI – zondag 12 april

De OOK commissie is alweer druk bezig met de voorbereidingen voor het toernooi welke dit jaar gehouden wordt op zondag 12 april a.s.
Op deze dag hopen wij weer veel opa’s en oma’s met hun kleinkinderen te mogen verwelkomen om gezellig te boulen met elkaar.

Ten opzichte van voorgaande jaren is er in de leeftijdscategorie een leeftijd van 13 t/m 15 jaar bijgekomen.

Kleinkinderen in de leeftijd van 5 t/m 8 jaar, 9 t/m 12 jaar en 13 t/m 15 jaar mogen gratis komen boulen deze dag.
Voor de kinderen in alle drie de leeftijdscategorieën is er die 1e, 2e, en 3e worden een blijvende herinnering in de vorm van een beeldje of beker. Daarnaast krijgen diegene die 1e geworden zijn de wisselbeker die zij één jaar in zijn/haar bezit mogen houden. Alle kinderen krijgen altijd een vaantje als herinnering en daarbij mogen zij van de prijzentafel een prijsje uitzoeken.

Graag van te voren opgeven. De inschrijflijst hangt vanaf 17 maart op de borden.
Mocht u meerdere kleinkinderen hebben die dolgraag meedoen is dat geen probleem want wij hebben reserve oma’s en opa’s.
Aanmelden op zondag 12 april om 10.00 u bij het wedstrijdsecretariaat en de wedstrijden beginnen om 10.30 uur.
Bij mooi weer kan er ook buiten gespeeld worden.
Er wordt gespeeld volgens de Boule reglementen.

Vaders, moeders, broers, zussen, ooms, tantes, neven en nichten, iedereen is van harte welkom op dit gezellige toernooi maar ook om de kinderen aan te moedigen.

Tot 12 april!

OOK commissie
Loes Oling, Anneke v.d. Horn en Else Wever