Verslag Finaledag ICD 30/08/2020

Zondag 30 augustus 2020, weersverwachtingen droog met hier en daar een bui, temperatuur 18-19 graden, wind Noord 2. Al met al, aan het weer zal het niet liggen, lekker weertje om te boulen.

De finalisten werd gevraagd om om 11.30 uur aanwezig te zijn zodat wij om 12.00 uur konden beginnen, een ieder was op tijd aanwezig, zodat we om 12.00 uur konden starten met de wedstrijden.
Er werd door alle spelers fel gestreden om de overwinningen en hier bij ging het soms net niet helemaal naar behoren. Een voorbeeld was dat er een team met 11-1 voorstaat en toch met 11-13 verliest.
Toch ook verrassende uitslagen waren te noteren (zie onderaan de uitslagen).

Om 16.30 uur waren alle partijen gespeeld en kon de eindbalans worden opgemaakt.
Voordat wij over konden gaan voor de prijs uitreiking wilde Fabiola even het woord en tot mijn verrassing werd ik geprezen voor mijn inzet. Fabiola bedankt. Ik wil hierbij ook mijn dank uitbrengen aan de leden van de TCP die dit mogelijk hebben gemaakt.

Hierna volgt dan de prijs uitreiking.
De eindstanden waren als volgt verdeeld onder de spelers.

Eindstand middag poule:
Don Smeulders en Philip Dirkzwager
Co Ligthart en Willem Haver
Harm Draisma en Martin v Hamersveld
Ria Westhoff en Anneke v d Horn

Eindstand avond poule:
Aldert Kwak en Henk Dussel
Rick Schekkerman en Esther Schekkerman
Frank Sander en Richard Metselaar
Daniel Denayer en Rob Veenis

Alle prijswinnaars nogmaals van harte gefeliciteerd met de ontvangen prijs.

Ook alle spelers, welke in de voorrondes hebben meegedaan, hartelijk dank voor jullie inzet en wens jullie voor de volgende keer een beter resultaat zodat wij dan ook weer een leuke competitie kunnen draaien met een gezellige finaledag als afsluiting.
Hierbij wil ik natuurlijk onze keuken en bar medewerkster, Olga, hartelijk dank zeggen voor de inzet om een ieder te voorzien van ons natje en droogje.

Ook wil ik Gerrit de Vente hartelijk dank zeggen voor de traktatie welke hij heeft aangeboden ter ere van zijn verjaardag,

Uw wedstrijdleider van deze dag,
Guus Hulsman

Thuisblijvers Toernooi 27-8-2020

Tegen alle verwachtingen in werd er onder een stralende zon en een lekker temperatuurtje konden we ons tweede “Thuisblijvers toernooi” spelen. Door Fabiola werden we ook vandaag er op attent gemaakt dat wij nog steeds onder druk staan van de COVID_19 virus, daardoor werd ook dit toernooi gespeeld zonder mensen van buiten de vereniging.

Vandaag konden we een deelnemersveld van 28 teams verwelkomen hiermee hadden we een goede opkomst. De deelnemers werden ingedeeld in 3 poules, de indeling was gebaseerd op de uitslagen van het “Thuisblijvers toernooi” van 23-07-2020 en op de geschatte sterkte van de deelnemers.
Bij de opening werd door Fabiola de regeltjes v.w.b. de maatregelen voor het corona uitgelegd, hierna werd, voor het toernooi gebeuren, het een en ander door de wedstrijdleiding verteld.
Hierna werd er aangevangen met de wedstrijden, alle wedstrijden verliepen in goede harmonie en er kwamen verrassende uitslagen bij de wedstrijdtafel.
Alle velden werden wel door een of meerdere partijen bespeeld, favoriete velden waren toch de velden onder de bomen. Nadat alle wedstrijden waren gespeeld en het toernooi ten einde kwam werd de eindstand bekend gemaakt met een prijsuitreiking.
Ook voor deze keer waren alle prijzen ingekocht door Gre Bakker, hiervoor onze dank.

De prijzen gingen naar
1. Petra Veldman en Remco Merkus 4 +30
2. Betty Roobeek en Els Vermeij 4 +27
3. Guus Bartels en Kees Bartels 3 +17
4. Jan Oskiyan en Nico Veldman 3 +16
5. Else Wever en Joanneke Huurman 3 +14
6. Dirk Alderden en Henk Broersen 3 +13
7. Anja Dussel en Henk Dussel 3 +11
8. Gre Bakker en Ria Westhoff 3 +8

De Poedelprijs werd dit maal gewonnen door Don Smeulders en Philip Dirkzwager met 0 gewonnen partijen en saldo van -11

Vanaf heden kunnen we ons weer inschrijvingen voor het volgende toernooi, deze zal plaats vinden op 24-09-2020.

Mijn grote dank gaat uit naar alle mensen die het mogelijk hebben gemaakt om deze dag tot een goed einde te brengen, hierbij denk ik aan de organisatie, wedstrijdleiding, inkoop prijzen en last but not least onze keukenprinsen en prinsessen en onze bar tenders.

Voor allen tot 24 september op ons volgende toernooi,

Guus Hulsman

Thuisblijvers Toernooi 23-7-2020

Onder een stralende zon en een lekker temperatuurtje konden we eindelijk onze maandelijkse donderdag toernooien weer van start laten gaan.
Door de corona-maatregelen werden deze toernooien (voorlopig) gespeeld zonder mensen van buiten de vereniging werd de naam omgedoopt in “Thuisblijvers Toernooien”.

Met een deelnemersveld van 22 teams mochten we spreken van een goede opkomst. De deelnemers werden ingedeeld in 3 poules, de indeling was gebaseerd op de uitslagen van de wintertoernooien 2019-2020.
Bij de opening werd door Fabiola de regeltjes v.w.b. de maatregelen voor het corona uitgelegd, hierna werd, voor het toernooi gebeuren, het een en ander door de wedstrijdleiding verteld.

Hierna werd er aangevangen met de wedstrijden, alle wedstrijden verliepen in goede harmonie en er kwamen verrassende uitslagen bij de wedstrijdtafel. Alle velden werden wel door een of meerdere partijen bespeeld, favoriete velden waren toch de velden onder de bomen. Nadat alle wedstrijden waren gespeeld en het toernooi ten einde kwam werd de eindstand bekend gemaakt met een prijsuitreiking.
Ook voor deze keer waren alle prijzen ingekocht door Gre Bakker, hiervoor onze dank.

De prijzen gingen naar
1. Rick Schekkerman en Denzel Schekkerman 4 plus 45
2. Philip Dirkzwager en Don Smeulders 3 plus 29
3. Gre Bakker en Ria Westhoff 3 plus 22
4. Ivonne v Hielten en Trudi Beers 3 plus 19
5. Rob Veenis en Co Dijt 3 plus 18
6. Henk Dussel en Anja Dussel 3 plus 16
7. Ed Mahn en Leopold Kuppers 3 plus 12
8. Hennie Benik en Harms Draisma 3 min 1
En de poedelprijs ging naar het duo
Nan vd Molen met Ineke Ales 0 gewonnen met een saldo van -40

De eindrangschikking wordt leidraad voor de volgende “Thuisblijver Toernooi” op 27 augustus 2020.
Inschrijvingen vinden plaats in de kantine op het bord.

Bij wil ik dan ook nog even de bar (Han Wellerdieck, Ton Metselaar en Gerard Wierbos) en keuken (Anja Dussel en Bert v Wicheren) medewerkers bedanken voor het verzorgen van de nodige hapjes en drankjes en last but not least mijn rechterhand achter de wedstrijdtafel Dick Icke.

Voor allen tot 27 augustus op het volgende toernooi,

Guus Hulsman

Celeritas Open – Schrijf je in!

Kantine protocol

Kantine protocol voor alle leden en gebruikers van ASV Celeritas terrein.

Op 1 juli zal de kantine weer geopend worden onder voorwaarde dat alles goed geregeld is mbt het corona virus en alle maatregelen die daarbij horen.
We vragen alle leden, en gebruikers van het ASV Celeritas terrein zich te houden aan de opgestelde regels, die hieronder beschreven zijn.

De 1,5 meter maatregel blijft nog wel een tijd bestaan, het is allemaal wennen maar als iedereen zich houdt aan de regels dan kunnen we weer een drankje en hapje doen in de kantine.
We vragen veel van u en vooral van de kantine vrijwilligers. Alleen met deze regels mogen en kunnen we weer open. Daar waar wij kunnen als bestuur zullen we bijspringen. Cor Rodenburg zal het kantinerooster maken.

Tevens zal petanque weer de uren open zijn die we voorheen open waren en gemeld zijn op de site.

Kantine protocol:

  • Iedereen die niet uit 1 huishouden komt zal 1,5 meter afstand moeten bewaren van de andere gebruikers.
  • Er zullen looprichtingen aangegeven worden:
    • Hoofdingang blijft ingang
    • Zijdeur naar overkapping wordt uitgang. (omdat dit een uitgang wordt kan hier niet meer gerookt worden, er wordt een rookruimte gemaakt bij het tuinhuisje met stoelen en tafels, we vragen iedereen niet op andere plekken op het terrein te roken)
    • Tevens zullen de deuren in de boules hal geopend worden en kunnen die ook dienen als in en uitgang. Op de deur zal aangeven worden of deze als ingang of als uitgang wordt gebruikt.
  • In de kantine komt een nieuwe tafelopstelling waar maximaal 4 personen aan één tafel zitten.
  • Overige tafels en de ronde bartafel worden neergezet in de boulehal (de 1e 3 banen) om ook daar te kunnen zitten op afstand. Ook daar geldt niet meer dan 4 personen aan een tafel.
  • Een buitenterras wordt opgebouwd en we vragen u zoveel mogelijk gebruik te maken van het buitenterras, aangezien het virus zich in de buitenlucht het minst goed verspreid. Ook hier geldt 1,5 meter van elkaar.
  • De binnen bar wordt alleen gebruikt om een bestelling te doen, er kan niet aan gezeten worden. 
  • Kantine vrijwilligers zijn daar waar kan met zijn tweeën, 1 persoon voor de keuken en koffiecorner, en 1 persoon achter de bar. (bij mensen uit 1 huishouden kan men samen achter de bar, keuken enzo)
  • WE VRAGEN MENSEN ZOVEEL MOGELIJK MET PIN TE BETALEN, DIT OM ZOVEEL MOGELIJK CONTACT TE VERMIJDEN

Het Hoofdbestuur zal samen met de afdelingsbesturen deze regels evalueren en daar waar nodig aanpassen.

Bestuursleden (ook  de afdelingsbestuurleden) hebben het recht om u te vragen het terrein te verlaten als u zich niet aan de regels houdt.

Kom niet naar het terrein als u verkouden, hoestklachten, benauwdheidsklachten heeft.

Dit protocol gaat alleen over het weer openstellen van de kantine.